آزمایشات انسانی قرص جدید چربی بر روی بیماران دارای اضافه وزن آغاز می شود

29 ژانویه 2019- آیا شما اضافه وزن دارید و در جنوب شرقی انگلستان زندگی می کنید؟ اگر چنین است، می توانید به دانشمندانی که به داوطلبانی برای آزمایش یک قرص چربی جدید نیاز دارند؛ کمک کنید.

این کپسول توسط دانشمندان دانشگاه Queen Mary در لندن بیش از چهار سال بر روی بافت انسانی آزمایش شده است. پروژه ای که بودجه ی آن توسط موسسه Bowel & Cancer Research و بنیاد خیریه ی JP Moulton تامین شده است.

در حال حاضر قرار است آزمایشات انسانی بر روی  fat pillبطور واقعی آغاز شود. این کپسول که ترکیبی از روغن های طبیعی است، روده را فریب می دهد و سبب می شود که روده تصور کند که غذای کافی وارد آن شده است و اشتها را سرکوب کند. محققان معتقدند این قرص می تواند نیاز به عمل جراحی بای پس معده را کاهش دهد و به حل بحران چاقی کمک کند.

محققان به چهل داوطلب سالم برای 18 ماه تحقیق، بمنظور کمک به تعیین دوز مناسب و مدیریت عوارض جانبی احتمالی این دارو نیاز دارند.

پروفسور Ashley Blackshaw  و دکتر Madusha Peiris  در موسسه وینگات در دانشگاهQueen Mary در نظر دارند فاز اول این تحقیق را با ثبت نام از 20 داوطلب آغاز کنند. آنها می خواهند تاثیر مصرف این کپسول را در کاهش اشتهای داوطلبین بررسی نمایند. تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است نشان می دهد که تاثیر این قرص بر کاهش اشتها بسیار قوی خواهد بود.

داوطلبان واجد شرایط باید بین 18-75 سال سن داشته و دارای اضافه وزن باشند، اما نه لزوما چاق و نباید عمل جراحی روده انجام داده و یا دچار اختلال روده ای باشند یا دارویی را برای دیابت نوع 2 مصرف کنند.

اگر مرحله اول با موفقیت همراه باشد، گروه دوم متشکل از 20 داوطلب، به مدت شش ماه دیگر آزمایشات را با مصرف این کپسول ادامه خواهند کرد. گروه دوم شامل افراد چاق، یا مبتلا به چاقی مرضی و یا در لیست انتظار برای جراحی بای پس معده هستند.

پرفسور Blackshaw از دانشگاه Queen Mary در لندن گفت: همه ی داوطلبان، باید قبل از هر وعده غذایی، این کپسولها را مصرف کنند، زمانی که بدن آماده ی انتشار هورمون های زیادی مانند انسولین است.اگر این کارآزمایی موفقیت آمیز باشد، این کپسول می تواند یک سلاح بزرگ در مقابله با بحران چاقی و دیابت نوع 2 باشد. همچنین می تواند نیاز به جراحی بای پس معده که هر ساله میلیون ها دلار هزینه بهمراه دارد را کاهش دهد. این "قرص چربی" با ارسال مکمل های غذایی خاص به طور مستقیم به بخشهای پایین تر روده،( بدون باز شدن در روده کوچک) عمل می کند. این باعث آزاد شدن هورمون هایی می شود که اشتها را سرکوب کرده و به انتشار انسولین کمک می کنند.

دکتر Peiris از دانشگاه Queen Mary در لندن افزود: کمک به آزاد سازی هورمون هایی که به شما احساس سیری را القا می کنند، سبب کاهش اشتها و مصرف غذا می شود. این کپسول به همان شیوه ی عمل جراحی بای پس معده، عمل می کند اما بدون جراحی غیرقابل برگشت، و گران قیمت که اغلب تنها برای بیماران چاق نه دارای اضافه وزن، انجام می گردد.مصرف این "قرص چربی" درست مثل بلعیدن یک کپسول روغن ماهی است. این یک ایده ی کاملا جدید است و ما بسیار هیجان زده هستیم که مطالعات انسانی بر روی این دارو را ادامه دهیم. ما امیدواریم این درمان در پنج سال آینده به طور گسترده در دسترس افراد دارای اضافه وزن و چاق قرار گیرد.

دبورا گیلبرت، مدیر اجرایی در موسسه ی تحقیقات روده و سرطان گفت: اضافه وزن در حال حاضر به عنوان یک عامل خطر عمده برای سرطان روده شناخته شده است. ما از متولیان بنیاد خیریهJP Moulton  که حمایت از این تحقیق را امکان پذیر نموده اند، سپاسگزاریم.

افرادی که مایل به شرکت در این تحقیق هستند و ترجیحا در جنوب شرق انگلستان زندگی می کنند، می توانند قبل از اول مارس 2019 بهtrials@bowelcancerresearch.org ، نام، سن و جزئیات تماس خود را ایمیل کنند. اگر قد و وزن و / یا BMI خود را ارسال کنید، مفید خواهد بود.

منبع:

https://www.qmul.ac.uk/

https://www.news-medical.net/news/20190129/Human-trials-set-to-begin-for-testing-new-fat-pill-in-overweight-patients.aspx